-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Allsidig plattform
Renault har allerede gitt oss smakebiter av sin elektriske fremtid, men vi kan røpe enda litt mer.
Det er snart et år siden Luca di Meo avslørte flere detaljer rundt Renaults fremtidsplaner, og på bilutstillingen i München fikk vi et første møte med en gjenoppstått Renault 5 i elektrisk innpakning. En kul sak.
Det viktigste i den nære fremtiden er selvsagt Megane E-Tech som kommer til Norge i løpet av våren som en reell utfordrer i kompaktklassen. Den har i alle fall på papiret det som skal til for å bli en volumselger.
På samme plattform som Renault 5 EV skal det også bygges en mer høyreist fetter som på utviklingsstadiet omtales som Renault 4ever, og da skjønner du at røttene strekker seg tilbake til Renault 4 som var i produksjon fra 1961 til 1994.
Mens Renault 5 skal lanseres som en sporty kombikupe, blir 4ever en kompakt crossover. Ifølge designsjef Gilles Vidal blir bilen «retro-moderne» for å appellere bredt. Modellen skal etter planen lanseres i 2025.
4ever blir bare en av ti nye elbiler fra Renault som skal presenteres innen 2025, og innen 2030 skal de kun selge elbiler i Europa. Flere av disse skal bli såkalte «tidløse klassikere», noe vi har fått eksempler på gjennom Renault 5.
Begge de nye kompaktmodellene skal baseres på ny batteri- og elmotorteknologi som er under utvikling hos Renault Group og skal sørge for kraftig kutt i produksjonskostnaden – ifølge de Meo blir nye 5-eren 33 prosent billigere å bygge enn Zoe.
Renault har bekreftet at Alpine skal lansere flere sportslige elbiler – den første kommer i 2024.
De forteller også at den kompakte plattformen med betegnelse CMF-BEV skal benyttes for en kompakt varebil, og det har satt fantasien i sving hos vår illustratør.
Her har han manipulert frem renderinger av hvordan en slik modell kan se ut basert på den klassiske Renault 4 Fourgonette varebilen.
Luca di Meo har fortalt at Zoe pensjoneres i 2024, og det kan passe fint med lanseringen av de nye modellene, Renault 5 EV og 4ever.